✅ El Financial Times tria Catalunya com la millor regió del sud d’Europa per invertir

4.9 (97.14%) 7 votes
La publicació fDi Magazine del Financial Times ha designat Catalunya com la regió més atractiva per invertir del sud d’Europa en termes d’inversió estrangera el 2018 i el 2019. Es tracta d’un dels rànquings més prestigiosos d’aquest tipus en l’àmbit internacional.

Per elaborar aquesta classificació es té en compte cinc criteris i s’estudien més de 450 regions i ciutats d’Europa: potencial econòmic, capital humà / estil de vida, rendibilitat, connectivitat i clima de negocis.

Tenint en compte tots aquests criteris, la publicació ha triat en primera posició en termes d’inversió per als anys 2018 i 2019 a Catalunya, seguida de Madrid, Llombardia, Istanbul i Lisboa.

Aquest reconeixement posa de manifest que Catalunya té els actius, el potencial i la determinació per consolidar-se com una de les regions més atractives per captar inversions. És la segona vegada consecutiva que Catalunya rep aquest reconeixement, és un indicador molt nítid de la confiança que generem a l’exterior .. A més Catalunya té una posició geoestratègica privilegiada, una sòlida base industrial, una economia oberta al món i altament innovadora, al que cal sumar-que és una de les comunitats de start-ups més dinàmiques d’Europa i proveïdors de primer nivell.

Estratègia

A més de reconèixer Catalunya com la regió més atractiva del sud d’Europa en termes d’inversió estrangera per al 2018 i el 2019, la publicació també ha designat Catalunya per comptar amb la millor estratègia per captar inversió estrangera entre les regions considerades grans, és a dir, les que superen els quatre milions d’habitants. En aquest apartat, Catalunya és número 1 del rànquing, seguida de les regions de Rin del Nord-Westfàlia, Escòcia, Llombardia i Emília-Romanya. Aquesta estratègia és la que s’impulsa des de la Generalitat de Catalunya a través de Catalonia Trade & Investment, una unitat d’Acció creada l’any 1985 i que es vehicula a través de la seu de Barcelona i la xarxa de 40 oficines exteriors de Comerç i d’Inversions que la Generalitat té a tot el món.

Segons la conselleria d’Empresa i Coneixement, l’objectiu de l’estratègia catalana és «captar noves inversions productives» a Catalunya, així com «fomentar les reinversions i l’arrelament d’empreses estrangeres que ja estan establertes al territori», mentre s fomentar la interrelació d’aquestes multinacionals amb les empreses proveïdores catalanes. Amb aquesta finalitat, Catalonia Trade & Investment ofereix serveis a mesures en la fase d’aterratge com en la recerca de socis o proveïdors locals, la recerca de personal, l’assessorament legal i la recerca de naus, terrenys o oficines, entre d’altres.

Comparteix!!!!

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *